My time in the USA!

Nog steeds vollop genieten!

Hoihoi!

Weer tijd voor een nieuwe blog! Ook deze keer zijn we weer 4/5 weken verder, mijn laatste blog schreef ik op 28 augustus. Terug kijkend naar deze afgelopen weken, heb ik weer veel meegemaakt en heb ik ook momenten gehad dat ik thuis toch echt even miste! Maar door de vele dingen die ik hier doe, zit de goede moed er alweer snel in! En het pakketje met allemaal Nederlandse lekkernijen was ook echt tof! Nogmaals bedankt mam!

Iedere donderdag speel ik kickball en gaan we daarna naar een lokale bar met iedereen. Op de dinsdagen en donderdagen gaan ook ik en Eli allebei naar school. De eerste twee weken vond hij het nog lastig, maar deze week hoefde hij voor het eerst niet te huilen wanneer ik hem bracht! Dit was echt z’n fijn gevoel haha. De dinsdagen en donderdagen zijn daardoor ook wat drukker dan de andere dagen. Om 8 uur rij ik van huis weg, breng ik Addie naar school, haar school start om 08:25. Dan rij ik naar Eli zijn school, die begint om 09:00 en om 09:30 moet ik zelf op school zijn, dus het is allemaal vlugvlugvlug haha! Dan om 11:30 ben ik klaar en moet ik gauw de auto in want om 11:50 moet ik weer bij Eli zijn om hem op te halen. Als we thuis zijn maak ik lunch voor Eli en stop hem daarna lekker in zijn bedje. Om 02:30 stappen we de auto weer in om Addie op te halen.

De zwangerschap van mijn hostmom verliep niet zoals we gehoopt hadden, ze had wat problemen waardoor ze het weekend dat ik naar Washington was in het ziekenhuis moest blijven. Gelukkig was alles goed, maar ze moest wel rustig aan doen. Het weekend dat ik naar Chicago ging was het weer mis en dacht ze dat ze weeën had, dus weer naar het ziekenhuis en een hoop chaos en onzekerheid. Ook dit keer was het gelukkig allemaal goed. We maakte er grapjes over, omdat iedere keer als ik wegging gebeurde er iets haha.

Op 30 september werd ik vroeg wakker en hoorde ik harde voetstappen boven. Stewart en Peggy moesten naar het ziekenhuis. Het was 06:45 toen ze weg gingen. Om 07:45 kregen we een telefoontje dat Addie en Eli vandaag een broertje/ zusje zouden krijgen! En om 08:30 kregen we opnieuw een telefoontje dat de baby was geboren en dat het een jongetje was! De baby was 6 weken te vroeg dus moet nu nog ongeveer een weekje in het ziekenhuis blijven, met Peggy gaat ook alles goed! Vanaf dit moment gaat dus alles veranderen. Voor de aankomende maanden wonen we met 8 mensen in huis, want de oudste zoon van Stewart verblijft hier tijdelijk en Peggy haar moeder komt hier voor een maand in huis om Peggy te helpen met de baby.

Ondertussen heb ik een Nederlands meisje leren kennen (Sheila), zij woot 15 minutjes van mij vandaan. En in januari komt er nog een Nederlands meisje (Marjolein) en zij zit ook echt in mijn cluster, met de zelfde organisatie, dus dat is wel echt tof! Ook onze hostparents kennen elkaar, dus dat gaat helemaal goed komen!!

Ik ben in het weekend van 4 september tot 7 september naar Washington geweest met 3 andere meiden. We gingen al vroeg op pad, 4 uur snacht's stapte we de auto is. Brenda, een au pair uit Mexico, kwam mij en nog een meisje dat bij mij sliep oppikken. Brenda reed ook naar Washington, dit was ongeveer 5 uurtjes rijden. Rond 10 uur kwamen we aan in Washington en waren we bij ons B&B aangekomen. We waren allemaal erg benieuwd hoe het eruit zou zien, omdat het erg goedkoop was (40 dollar p.p voor 2 nachten + ontbijt). Met 5 meiden (er kwam nog een meisje later bij) deelden we de kelder, er waren 3 twee persoonsbedden en ik had lekker een twee persoonsbed voor mijzelf! :D Nadat we zagen dat het er allemaal erg goed uitzag, maakten we ons klaar om Washington in te gaan! Aangezien het aardig bewolkt was en niet heel warm, hadden we allemaal een lange broek aangetrokken. (ik had een zwarte aan) Maar je zult het al raden.. het was bloed,bloed, bloed heet in de middag!! Wat had ik een spijt van mijn lange zwarte broek haha! Maar ondanks de hitte, was het GE-WEl-DIG! Washington heeft echt super mooie monumenten! De eerste dag hebben we zo goed als alle monumenten gezien;

- Het Washington Monument.

- Het Witte Huis.

- Het Capitool

- Lincoln Memorial

- World War II Memorial

- Jefferson Memorial

- National Gallery of Art

De tweede dag hebben we een aantal verschillende museums bezocht, alle museums zijn trouwens gratis! :) In de avond wilde we nog wat gaan doen, maar ik zei al tegen de meiden dat ik geen 21 ben en waarschijnlijk nergens in kom en dat een van hun dan weer met mij mee terug moest. Dus stelde ik voor dat hun gewoon uit konden gaan en dat ik het niet erg vond om 'thuis' te blijven bij ons B&B. Maaar ik kon hoog of laag springen ik moest en zal mee gaan haha, dus uiteindelijk met z'n alle op pad, taxi gebeld en daar kwamen we aan bij de bar, ik zag de bodyguards al staan om de ID's te checken. Met z'n alle liepen we er naar toe en zoals ik al voorspelde; ' Ik kwam niet binnen'. De taxi was ondertussen aan het wachten op ons, omdat hij wist dat ik nog geen 21 was en hij zou mij en een ander meisje dan naar huis brengen. Uiteindelijk hoefde we voor de terug weg niks te betalen voor de taxi!!

De derde dag zouden we mijn kamergenootje uit NY 'meeten' en nog een andere vriendin van iemand. We liepen wat rond en uiteindelijk waren we met z'n alle bij elkaar. En ik denk dat de meeste al gezien hadden op FB de foto met alle 7 meiden bij elkaar en allemaal uit verschillende landen! Dat was echt heel gaaf. Tegen 2 reden we weer terug richting huis, de terug reis was ook goed verlopen! :)

Het weekendje Chicago was ook erg leuk, daar ben ik geweest van 17 tot 20 september. Ik ben hier naar toe geweest met de nanny die hier altijd op de vrijdag was, zij gaat nu zelf ook werken als Au Pair in Frankrijk. Haar ouders wonen in Chicago en Tayler was daar al heen gereden om alles voor te bereiden. Ik kwam later met het vliegtuig en zij pikte mij op bij het vliegveld. We reden gelijk door naar het treinstation waar we de trein pakte om naar Chicago downtown te gaan. De treinrit duurde ongeveer een uurtje. En de treinen zien er zo oud uit, je kon boven in zitten maar in het midden was het dan open. Heel anders dan een NS of Veolia trein.

Het was een erg mooie dag, maar het waait veel in Chicago, dus tussen de hoge gebouwen en in de schaduw was het soms wel fris. In de Willis Tower hadden we heel mooi uitzicht en Tayler vertelde mij waar we allemaal heen zouden gaan. Er is heel veel architectuur in Chicago. We ontmoete een jongen in de Willis Tower, hij was alleen aan het reizen en wij hadden hem gevraagd om met ons mee te gaan. We hebben een super gezellige dag gehad met z’n alle en uiteindelijk in een bar beland en daar ons flink vermaakt! En ik had geluk, want ze vroegen zomaar niet om mijn ID! De andere twee dagen heb ik heerlijk uitgeslapen en een relax dagje gehad. De vrijdag regende het echt super hard! En omdat wij nog wat spullen nodig hadden bij de winkel, gingen we er toch maar doorheen. Al het water bleef op de weg, en aardig vaak hadden we aquaplanning. Eigenlijk waren we gek dat we hier in reden, maar ook wel weer een leuke ervaring! Op zaterdag naar een botanische tuin geweest met erg mooie bloemen en uitzicht over het water. Zondag was het alweer tijd om terug te gaan. We reden samen terug, het was een erg mooie rit door verschillende natuur gebieden. Het rijden door de bergen was toch wel het leukste! Ik heb een keer 3 uurtjes gereden en daarna nog 1,5 uur in de bergen! :) We reden om 06:45 van huis weg en om 20:15 waren we thuis.

Helaas had ik er deze keer niet heel veel tijd voor om Mijn blog te scrivener dus ik hoop ondanks dat, dat het een leuk verhaal is Geworden!

liefs Olyne

Reacties

Reacties

Ryan

Leuk om te lezen allemaal!! Ben wel beetje jaloers hahaha!

Tonnie van Duijnhoven

Super verblijf daar je maakt genoeg mee om over te molen leuke verhalen en ja natuurlijk mis je je moeder en zei jou .
Kortom bedankt weer ik geniet van je verhaal

Yvonne de Burger

Hoi schatje,
Het is weer een super leuk blog om te lezen. Geweldig dat je zoveel leuke dingen doet.
Ik vind het heel knap hoe je het allemaal doet en hoe je je door de wat moeilijkere momenten heen slaat. Toppertje! Geniet van het pakket en in november krijg je er weer één :)
Groetjes aan iedereen en een knuffel en kuzzz voor jou, missen doe ik je zeker maar belangrijkste is dat jij volop geniet xxx
Liefs mam

Casi

Hoi Olyne,
wat een belevenissen! Wat is de US groot in alles, letterlijk en figuurlijk! Nu je weer thuis bent, ben ik heel benieuwd naar je ervaringen met de nieuwe wereldbewoner. Dit is zo anders dan de twee koters die je al een tijdje kent. Een derde kindje erbij is niet niks en ik ben blij dat oma ook in huis is, ander zou het wel heel veel haastwerk worden.
Plannen wha ;0) HA! dat kunnen 'Bonte Koetjes' goed, dus dat zit wel snor.
Ik heb weer genoten van jouw schrijven!

Liefs, Casi

Guus Hermens

Hoi Olyne,

Leuk om jouw verhalen weer te lezen.
Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
Veel plezier verder in dat geweldig grote en mooie land.
Groetjes, Guus Hermens

Casi

Hoi Olyne, Ook een heerlijk bericht uit het kleine kikkerlandje, Nederland: Jos en ik zijn grootouder geworden van een heel lief en mooi meisje: Louise.
Met het kleine mensje en Laura en Kay gaat alles bijzonder goed, wij genieten van deze nieuwe fase in ons bestaan. Wat fantastisch om dit van zo dichtbij mee te mogen maken!
Ik hoop dat het ook bij jullie met het derde kindje goed gaat. Wat zal je op dit moment véél ervaringen opdoen, nu je dit van dichtbij mag beleven. Geniet vooral!
Groetjes en tot 'schrijfs',

Casi

Guus Hermens

Hallo Olyne,
Fijn weer wat van je te lezen. Lekker zo'n lang verhaal.
Weet nu weer zeker dat je het met plezier gaat afmaken.
Fijne feestdagen en een goede jaarwisseling.
Groeten,
Guus Hermens

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active