My time in the USA!

De eerste 10 dagen!

Wat een dagen waren dit zeg, en nog steeds! Wat je allemaal in een week kan meemaken is niet te beschrijven. En met mijn Engels gaat het ook erg goed, ik leer iedere dag weer nieuwe woorden erbij!
Ik wilde het kort houden.. maar als snel zag ik dat het een lang verhaal zou worden.. dus hopelijk kun je je aandacht erbij houden haha!
Op 3 augustus was de dag dat het allemaal begon, ik was die dag 08:30 wakker en heb niet meer geslapen tot ik naar het vliegveld moest om 02:45 in de nacht. Al mijn spullen waren gepakt en ik was klaar om te gaan.

We hadden een lange nacht voor de boeg, om 13:00 (amerikaanse tijd) waren we aangekomen in Amerika het was gewoon 'incredible'! Het duurde nog ongeveer 2 uur voordat we door de security waren en onze bagage hadden. Daarna werden we met de 'super shuttle' (taxi bedrijf) naar het hotel gebracht.. Pffoe wat n drama is het om in New York te rijden. We werden bijna klem gereden door twee touringsbussen. Maar het ging allemaal goed, want om half 5 of half 6 kwamen we aan in het 'New Yorker hotel midden in Manhattan! Helaas had ik niet z'n mooi uitzicht vanuit mijn kamer, maar sommige andere hadden dat wel, waar ik even heb mogen genieten van het uitzicht. Ik had een super leuke roommate, Laureen, ze komt uit Duitsland en woont nu in Virginia bij haar host family, dit is ongveer 3,5 uur rijden en dat is voor hier 'kort'. Dus er komt vast een weekend dat we elkaar nog even gaan opzoeken aangezien we allebei een auto hebben.

Het waren 4 lange dagen, we hadden dinsdags, woensdags en donderdags classes. De class van dinsdag was erg interessant, veel informatie gekregen over van alles en nog wat over het leven als 'au pair'. De andere dagen was het moeilijker om er bij te blijven, want het ging over de opvoeding van kinderen en dat was veel herhaling. Wel was het goed om het nu in het engels te horen ipv nederlands, daar heb ik veel nieuwe woorden van kunnen oppikken. En het was zooo koud in de meetingrooms.. ik heb gewoon mijn wintervest moeten pakken omdat het te koud was om in een normaal shirt te zitten. Maar wanneer je dan naar buiten ging kreeg je een klap in je gezicht van de warmte.. want het was gewoon 28 graden buiten. Verder hadden we nog een city tour naar verschillende gave dingen, zoals centralpark, times square, rockefeller center.. De dag daarna konden we goedkoper aan kaartjes komen om in de Empire Statebuilding te gaan, dus ja dat moet je dan natuurlijk meteen doen. En woaw, wat gaaf om NY van bovenaf te zien!! Ik heb al wat foto's daarvan op FB staan. Ik weet nog niet zo goed hoe ik dit hierop kan plaatsen, tussen de tekst door, dus kijk even op mijn FB voor wat foto's. Mijn hostfamily had ook nog een cadeautje opgestuurd, hier zat ook een brief van mijn Moeder in, geschreven door mijn Hostmom, erg leuk!! Heel toevallig kreeg mijn roommate de middag daarop ook een pakketje en daar zaten ook allemaal leuke dingen in.

Op vrijdag dan eindelijk de dag dat ik naar het gezin mocht gaan. De dag van te voren kreeg ik nog de laatste informatie over de trip er naar toe. Ik was wel wat zenuwachtig, maar ik wist dat alles goed zou komen. Mijn taxi had mijn host family al voor mij geregeld en om 11:00 uur werd ik opgepikt, weer door super shuttle, deze chaffeur reed gelukkig wat rustiger en niet zo onbenullig. Ik zat al ongeveer 45 minuten in de taxi en we moesten nog wat andere mensen oppikken. We draaide af... en ik keek om de hoek.. en we waren gewoon nog steeds in de zelfde straat als mijn hotel, we waren er hooguit 20 meter vanaf.. haha! Zo lang duurt het dus als je midden op de dag door NY wilt rijden.
Uiteindelijk nog optijd (13:00) op JFK aangekomen want mijn vlucht was om 15:00. Ik werd als bij de goede terminal afgezet zodat ik alleen maar naar binnen moest lopen. Er was een hele vriendelijke man die mij nog even hielp met de koffers, want ja.. z'n klein meisje met 3 koffers en een handbagage tas ziet er wel gek uit he. Eenmaal binnen ging ik maar gelijk naar een personeelslid toe om te vragen waar ik moest inchecken en mijn bagage kon betalen. Dit kon allemaal in dezelfde ruimte, dus ik hoefde gelukkig niet zover te lopen met de koffers. Ik was ongeveer een uur van te voren bij de juiste Gate, daar raakte ik aan de klets met een vrouw en we snapte allebei niet echt hoe het nu zat met de gates, we moesten naar gate 31 E. Maar er was geen E te bekennen alleen 31. Op een gegeven moment waren er al meer mensen en gingen in een rij staan, wij sloten ons daar maar mooi bij aan. Toen we moesten doorlopen controleerden ze helemaal niet onze paspoorten, alleen maar het vliegticket, dus wij keken elkaar al verbaast aan. Een stuk verder kwamen we er dus achter dat daar alle gates waren van A t/m E.. en daar controleerden ze wel onze paspoorten. Ik keek door het raam naar buiten, en het waren echt heeeeele kleine vliegtuigen.. het was bijna eng haha! er konden denk ik ook maar 50 of 60 man in gok ik zo. De reis was goed gegaan en we waren zelfs 15 minuten te vroeg geland, waardoor mijn familie er ook nog niet was. Ze stuurde me al een berichtje dat ze onderweg waren.

Ik had mijn koffers van de band afgehaald en daar hoorde ik mijn naam; Olyn(a) (ze noemen me hier allemaal Olyna, ookal tijdens de orientatie week) Klinkt best leuk moet ik zeggen! haha
Het was wat gek om elkaar 'echt' te zien, omdat je elkaar toch al veel hebt gesproken en ook hebt gezien via skype en facetime. We kletsten gezellig en gingen uiteten bij een heerlijk Mexicaans restaurant! Het weekend was ook al gelijk druk en vol. Ik mocht de eerste drie dagen nog niet alleen zijn met de kinderen (dit is een regel van InterExchange) we zijn naar een supermarkt geweest, (megaa groot) dit was gelijk een doping haha, want het was tijden de middag en dan slaapt Eli nog en heeft Addie even een rust moment. Dus je kunt je wel voorstellen hoe ze dan zijn haha. Ze zijn allebei echt super lief en doen het echt goed! De ouders zijn ook heel lief, voel me echt al thuis. Zaterdags zijn we naar een Baseballgame geweest, echt super leuk om die sfeer is mee te maken! Er was nog vuurwerk na de wedstrijden, maar om half 10 ben ik naar huis gegaan met Peggy (host mom) en Eli, want ik was echt helemaal op. Stewart (host dad) en Addie bleven nog tot het einde.
Zondag had ik ookal mijn eerste clustermeeting en heb ik auto gereden, dit is n aardige grote auto en is automaat, dus het was even wennen, maar het gaat al helemaal goed. De wegen moet ik nog een beetje uitpuzzelen maar daar hebben we gelukkig google maps voor! De clustermeeting was erg tof, het was niet druk qua mensen omdat er een aantal op vakantie waren. Maar het zijn allemaal echt hele lieve meiden. Donderdag ga ik lekker uiteten met een meisje dat uit Duitsland komt en zaterdag gaan we naar een meer hier in de buurt.

Vandaag (12-08-15) was mijn eerste dag alleen met de kids en het was een top dag! Smorgens kreeg ik een sms van een andere Nanny hier in de buurt of dat de kinderen en ik zin hadden om naar haar te komen en daar te spelen. Het was een erg gezellige ochtend, we hebben gelijk afgesproken voor morgen om naar een museum te gaan met de kinderen. Hier zijn allemaal dieren en botten te zien, dus ook ik ben best benieuwd haha. In de middag heb ik met Addie geknutseld en zijn we na het slaapje van Eli lekker gaan zwemmen. Er is hier een zwembad + fitnesscenter in de buurt, daar mogen alleen de bewoners gratis gebruik van maken! :) (een buurt is ongeveer 15 huizen gok ik) De dagen vliegen echt voorbij..

Nou ik ga nu maar is stoppen.. voor wat foto's van de eerste week in NY moet je even mijn FB pagina bekijken.

Liefs Olyne

Reacties

Reacties

Lissa

Echt een suuuuuper leuk verhaal! Blij dat je het zo naar je zin hebt!

Liefs uit California!

Tonnie

Wat een belevingen en indrukken voor een eerste week, je kunt het goed handelen ik had trouwens niet anders verwacht . Leuk om te lezen en erover schrijven gaat je heel goed af . Onze Olyne doet het toch maar eventjes je weet niet hoe trots ik op jou ben .
Ben nu alweer benieuwd naar je volgende verslag .
Lieve groeten vanuit Cuijk .xxx

Yvonne

Hoi schatje, wat een avontuur hé. Heel mooi geschreven. Ik zie je al sjouwen met al die bagage :) maar je bent er en ik weet inmiddels dat je het heel erg naar de zin hebt en een heel fijn gezin hebt. Ik ben super trots op je. Veel plezier in het museum. Dikke kuzzz en knuffels mam

Greet sommers

Leuk om te horen dat het goed gaat daar.je hebt het allemaal mooi op papier gezet .nog heel veel plezier met de kinderen .en we horen wel hoe het verhaal verder gaat.
Groetjes greet

Ryan

Godnondeju, t duurt effe maar dan heb je ook wat zullen we maar zeggen!
Leuk verhaal en ook interessant te lezen!
Ben blij dat je t goed naar je zin hebt!
Veel plezier nog!!

Melanie

Heel interessant, hoe meer ik zulke verhalen lees, hoe meeer ik er zin in krijg om dit ook te doen. Ik ben wel pas 16 maar het lijkt me super gaaf!

olyne

leuk om te horen dat het n leuk verhaal is! vandaag bij het museum was het erg leuk, de kids hebben genoten en het weer was prachtig (30 graden). Ik ga vanavond even vragen of ik ook fotos van de kinderen erop mag zetten, dan is het nog leuker om te lezen.

Melanie: haha snap dat je enthousiast er van raakt! Wie weet over 2/3 jaar doe jij het zelfde :)

Bea Hietbrink

Lieve Olyne, nu net je geweldige spannende verhaal gelezen. Nou je hebt inderdaad heel wat beleefd die eerst week. Fijn dat het zulke lieve mensen zijn en dat de kinderen ook zo schattig zijn.
Ik wens je nog heel veel plezier met alles. Lieve groetjes en een dikke knuffel oma doei XXX

Dennis Kersten

Leuk verhaal Olyna! Goed om te horen dat het je bevalt en dat iedereen zo aardig en leuk is. Ben benieuwd naar de volgende foto's en verhalen. X

Casi

Super Olyna!
Wat heb je je goed door de reis geslagen, al die drukte, top van jou!
Het feest, het werken met de kinderen, is nu dus echt begonnen. Ik vind het fijn te horen dat je mooi contact kunt hebben met meiden om je heen die in dezelfde situatie zitten.
Genieten wha!
Liefs, Casi

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active