My time in the USA!

My new life!

Hoe is het daaro? Ik zie op FB dat er slecht weer is geweest ook nog gaat komen.. Hopelijk is dat snel voorbij! (ps het woordje live veranderd die helaas niet meer in life..) Hier is het weer erg lekker, iedere dag rond de 30 graden, de ene dag met de volle zon en de andere dag met wat meer bewolking. De eerste week had ik het hier zo koud.. in het hele huis is airco, dus het was echt even wennen om van die hitte, waarneer je een short draagt met een shirtje, binnen stapt in een koud huis. De eerste paar dagen droeg ik binnen ook een vest en soms trok ik ook even een lange broek aan haha, maar nu een maand later ben ik er al aangewend en heb ik het gelukkig niet meer zou koud binnen haha!

Ja.. een maand alweer, wat gaat de tijd toch snel! Ik ben nu 3 weken bij het gezin en het is echt super! De eerste twee weken was Addie overdag ook nog gewoon thuis omdat de scholen pas begonnen vanaf 24 augustus. In deze weken heb ik veel tijd doorgebracht met de kids. We hebben veel leuke dingen gedaan; wandelingen maken, zwemmen, live of sience museum bezocht, playdates met andere nanny's en hun kids, naar Target, niet te vergeten Chick-fe-lee (soort macdonalds alleen dan met verse nugets haha), tekeningen maken en ga zo maar door.. Het gaat super goed tussen mij en de kids, natuurlijk zijn er ook momenten dat ze niet willen luisteren, maarja dat hoort er gewoon bij en ook dat kan ik ook goed 'hendelen' ze werken hier veel met de time outs, dus ook ik moet hier mee werken. In het begin vond ik het gek om het te doen, omdat ik niet echt van de time outs ben, maar het heeft effect bij de kinderen.

Ik zal nu maar is beginnen met de werk dagen. Ik en Peggy (my hostmom) proberen iedere zondag even bij elkaar te zitten om ons schedule te maken voor de week. Dit weekend hebben we heb al gemaakt voor de hele maand, waarom dat... dat lees je zometeen haha. Wat ook nieuw was voor mij.. eten online bestellen en dan ophalen bij een ophaalpunt waar ze het in je auto zetten. Ik kon gewoon blijven zitten en hoefde alleen even de creditcard te geven! Maar maak je geen zorgen.. Ik ben ook nog zeker 2 keer per week at the Target supermarket. Dit is een mega winkel, waar ze alles hebben. Van eten, kleren, horloge's tot tv's! De eerste keer dat ik daar zelf was, om wat spullen te kopen was ik maarliefst 2 uur in de winkel om alles te vinden. Peggy heeft een kookboek gekocht en daar zoeken we dan 3 gerechten uit wat we die week gaan eten, want ja.. we eten hier niet iedere avond thuis, maar gaan ook wel is uiteten. En als het een drukke dag is bestaan er ook nog ''frozen dinners'' ;)

Ik werk iedere week de maandag, dinsdag, woensdag, donderdag van 07:30-05:30 en op de vrijdag breng ik Addie naar school, ben ik overdag vrij en pick ik haar om 3 uur weer op om naar gymnastic te gaan tot half 5. Intotaal mag ik 45 uur in de week werken en max. 10 uur perdag. Het zijn misschien wel lange dagen, maar ze vliegen voorbij! Het is ongelooflijk.
Als ik Addie om half 9 op school heb afgezet, ben ik alleen met Eli. In de ochtend probeer ik altijd een leuke activiteit te doen buitenshuis. Dit verschilt elke dag. Afgelopen week ben ik zelf opzoek gegaan naar een outdoor playground en ben ik terecht gekomen op de bekende; Tobacco trail.. en nee ik ga niet uitleggen wat het is, zoek het maar even op haha! :) Deze week neem ik Eli mee naar de gymnastic voor de eerste keer, we gaan kijken wat hij er van vind en als die het leuk vind dan gaan we heb daarvoor opgeven om iedere week te doen. Daarnaast gaat hij vanaf volgende week (of die week erop) iedere dinsdag en donderdag van 09:00 tot 12:00 naar the pre-school. En geloof het of niet, ook ik ga vanaf 15 september op de dinsdag en donderdag van 09:30 tot 11:30 naar school om een cursus Engels grammatica te leren. Dit duurt tot december en dan heb ik al 50 uur in the pocket van de 60 die ik moet halen in het hele jaar. Rond 11:30 krijgt Eli zijn lunch, en dat is niet zoals in Nederland brood, maar dat is spaghetti, left overs from the other day, mac&chees en dat soort eten. Mijn lunch is vaak een salade, bagel of een toast, dus ik ga er niet aan beginnen om rond 12 uur een pizza naar binnen te werken! Na zijn lunch breng ik hem naar zijn bed voor z'n 'napp'. Hij slaapt ongeveer 1,5 tot 2 uurtjes. In die tussentijd bereid ik eten voor, doe ik de was, skype ik soms of ga ik gewoon even lekker zitten op de bank en eet ik mijn lunch. Als Eli wakker is, is het alweer tijd om Addie op te halen en doen we in de middag samen nog leuke dingen. Rond half 6 komt Stewart of Peggy vaak thuis en zit mijn werkdag erop. Ik praat met ze over de dag en ga daarna even naar de gym om te sporten. (er is een gym + buitenzwembad tegen over het huis waar je gratis gebruik van mag maken omdat je in the neighborhood woont) Ik ben hier ongeveer 3 tot 4 week te vinden! Daarna eten we gezamenlijk en help ik even mee met het opruimen. Soms blij ik nog gewoon in de woonkamer en drinken we nog wat en soms ga ik al naar mijn kamer om even Netflix te kijken, te relaxen of zoals nu me blog te schrijven. Er zijn ook avonden dat ik met andere Au pairs afspreek om wat te gaan doen.

Ik zal jullie nu wat vertellen wat ik naast het werken doe.. zoals ik al zei sport ik na het werk. Ik ben voige week voor het eerst in een ' gay bar' geweest, hier waren travestieten (ik hoop dat ik het goed schrijf haha) Hier was ik heen met de nanny (Tayler) die hier altijd op vrijdag kwam, zei is hier nu gestopt om zelf in oktober te gaan werken als au pair in Frankrijk. Ze heeft hier een Belgische vriend die ook mee was die avond en wanneer er iets is kan ik altijd bij hem terecht en ook gaan we nog zat gave dingen ondernemen. Het eerste weekend was ik al bij een baseballgame geweest en ben ik op een zaterdag met andere au pairs wezen hiken in de bossen bij 'the Eno river' Dit was echt heel gaaf! Vorige weekend ben ik met het gezin naar zee geweest, hier zijn we de boot opgeweest en hebben we heerlijk gerelaxed midden in de zee op een klein eilandje van zand. Het was in een woord echt 'Geweldig' Het was zo mooi en het weer was prachtig! Ook heb ik mijn eerste 3 zeebaarsjes gevangen met vissen!

Dit weekend ben ik met mijn hostdad de mountainbike opgegaan en heeft hij mij leuke plekken laten zien, en nee het is niet zo plat als alle wegen in Nederland, dus het was n echte workout. Uiteindelijk zijn we ook nog de bossen ingeweest waar we uiteindelijk uitkwamen bij the Jordan Lake, dit is vlak bij mijn huis. Het water was erg laag, maar daardoor was het uitzicht erg mooi! Het was een gave trail om te doen! Vanaf deze week ga ik ook iedere donderdag Kickball spelen met Jenna.

En nu komt het beste,, Ik en mijn hostmom hebben dus al onze planning voor september gemaakt, omdat ik in de tweede week al mijn eerste travel weekend naar Washington DC heb geboekt met 3 andere meiden die ik hier heb leren kennen, zij zijn ook au pairs alleen van een andere Agency dan ik. In Washington meet ik ook een dagje mijn roommate van de oriëntatieweek! Daarnaast gaan zei (my family) 5 dagen naar DisneyWorld en ga ik die donderdag 4 dagen naar Chicago om mijn tweede travel weekend te hebben! Hier ga ik met Tayler naar toe. Haar ouders wonen daar en zij is al in Chigago op dit moment. Ik pak op donderdagochtend het vliegtuig naar Chicago en zal haar dan daar zien. Ze gaat me alle gave plekken van Chicago laten zien en samen rijden we zondags terug naar North Carolina (12 uur rijden). En om het nog leuker te maken, een weekje later ga ik met het gezin naar 'Bald head Island' voor 5 dagen! Oh en ondertussen werk ik natuurlijk ook nog in deze maand haha ;p

Hopelijk was het leuk om weer wat te lezen! Ik probeer nog even wat foto's op de site erbij te zetten, dus check even of je ze ziet! :)

Liefs Olyne!

Reacties

Reacties

Donja

Wauw Olyne!!! Wat een leuke verhalen, ben zo blij dat je het naar je zin hebt! Ga zo door :)
Welk weekend zit jij in Washington? Ik van 12 tot 13 september!! Heel veel plezier en geniet van Chicago! So jealous haha :)

X Donja

Olyne

Dankjewel Donja! Heb het echt super, zo te lezen aan jou vorige blog heb je het ook top daar! Ik ga van 5 t/m 7 september naar Washington! :) En daar ga ik Laureen, mijn roommate van de orientationweek ook weer meeten! Echt tof! Jij ook veel plezier in Washington girl!!

Xx

karline

Super leuk om je avonturen te lezen Olyne!
Enjoy your new life, veel plezier op je travelweekends!
Groetjes!

Tonnie van Duijnhoven

Wat een ervaringen en het gaat super goed je hebt een prachtige plek met fijne mensen .
Kijk weer uit naar je volgende belevingen en wat een zelfvertrouwen trots op jou .

yvonne de Burger

Hoi meis,

Wat een heerlijk avontuur he. Gelukkig geniet je volop en doe je veel leuke dingen. Je verhalen vertellen hoe leuk je het hebt. Super dat je ook nog lekker weg gaat en wat kan zien van het prachtige USA. En dan natuurlijk ook nog aan de studie, dat gaat je zeker lukken. Nou ik vond het heerlijk om je verhaal te lezen en ik blijf je natuurlijk volgen en anders gelukkig via Skype want ik vind het heerlijk om je af en toe even te zien, dat zijn gezellige momentjes. Dikke kus en knuffel van trotse mam, hvj xxx

Nathalie Martens

Hey olyne!
Wat leuk om te lezen allemaal. Geniet er maar goed van! Succes met je werk en cursus!

Groetjes

Olyne

dankjewel allemaal! leuk om al de reacties te lezen! Dan weet ik ook dat het gelezen wordt haha

Gayane

Wauw! Leuk om te lezen. Veel plezier in Chicago. Succes met je cursus.
kusjes, groetjes

Casi

Hay Olyna ;0)
Wat een ander leven als hier in dit kikkerlandje, hoe groots is jouw ontdekkingstocht!
Op de foto's zie ik kleine stukjes 'Bonte Koe' heerlijk spelen met water en genegenheid die in de ogen straalt van iedereen. Goed te horen dat je nieuwe ervaringen opdoet in het sturen van de kinderen. Ben heel benieuwd hoe zich dit bij jou gaat vormen!

Lieve groet, Casi

bea.hietbrink@kpnmail.nl

Hoi lieve kleindochter van me. Nou wat maak jij een leuke dingen mee geweldig hoor en ik vind het ook knap dat je weer aan de studie bent.Met de kindertje gaat het zo te zien ook heel goed. ja een time out is inderdaad heel normaal tegenwoordig ook hier in Holland bij mijn vroegere buurtjes Frederieke en Richard. En nu nog mooie uitstapjes ik zou zeggen geniet er van en ik hoop gauw weer wat van je te horen. Dikke knuffel van je omaatje ( Kaarten zijn onderweg )doeiii

bea.hietbrink@kpnmail.nl

Heel leuk om alle avonturen te lezen , spannend hoor.

Guus Hermens

Hello Olyne,

How do jou do?

Wat leuk om je op deze manier te volgen. Ik heb je verhaal gelezen en ik geloof direct dat je het naar je zin hebt.
Ik vind wel dat je heel lange dagen maakt. "Thats different cook" zou Louis van Gaal zeggen.
Fijn dat je in het gezin op je plaats bent.
Heb je al met een auto gereden in Amerika. Als je de kinderen naar school brengt? Dat is hartstikke leuk is mijn ervaring, geen gestress geen gejakker.
Wat vind je van de supermarkten, geweldig hé.
de groenten en het fruit zo mooi uitgestald. Kunnen ze bij de Jumbo nog wat van leren.

Hier bij De Bonte Koe gaat alles z'n gangetje.
Afgelopen week wel heeeel veel regen gehad, zodat het water bijna de hal in liep. Oorzaak was een verstopte put.
Vandaag, 21 september is het prachtig weer. Maar morgen is het al weer afgelopen.
De zomer loopt op z'n einde. Hopelijk volgend jaar weer een nieuwe mooie lange zomer.

Olyne ,ik blijf je volgen want stiekem ben ik wel een beetje jaloers, maar ik gun het je van harte !!

Groetjes en succes met je Engels
Guus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active