My time in the USA!

Een nieuwe blog!

Hallo allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een blog heb geschreven. En eigenlijk heb ik niet echt hele bijzondere dingen gedaan zoals een weekendjes weg. Maar het werken, afspreken met vrienden en alles er omheen neemt ook al mijn tijd in beslag.

Maar hier is het dan, mijn nieuwe blog!

Jullie hebben het grote en geweldige nieuws al meegekregen in mijn vorige blog, de kleine Ben is geboren. Ondertussen is hij alweer 8 weken oud. Met een wat moeilijke start, doet hij het super goed. En jongens.. Wat is hij schattig!! De momenten dat ik lekker met hem op de bank zit en dat hij in mijn armen ligt zijn erg speciaal en zo mooi om mee te maken. Ik geniet er volop van!
Er zitten natuurlijk ook minder leuke kanten aan, hij draait zijn ritme nog een beetje om. Hij vind het fijn om wakker te zijn in de nacht en overdag lekker te slapen! Daardoor slapen mijn host Parents niet zo veel en lopen ze ’s nachts op en neer in hun slaapkamer. Het leuke is dat zij boven mij slapen en zoals je weet alle huizen in Amerika zijn van hout gemaakt, dus dat kraakt lekker door..

Vanaf 11 januari gaat Peggy weer aan het werk, zit mijn heerlijke vakantie met Mam erop en begin ik hele dagen te werken met de 3 kids samen. De eerste 3 maanden mag ik niet alleen zijn met Ben, dit is een regel van de organisatie. Wij hebben afgesproken dat ik in de laatste 6 weken soms een paar uurtjes in de week ook voor Ben zorg, zodat ik er aan gewent raakt. We gaan aankomende week ook bekijken hoe we het beste de plaatsen in de auto gaan verdelen. Ik heb er in ieder geval super zin in! Er zijn vast momenten dat ik handen te kort heb, maar ook dan vind ik vast wel een oplossing! Weet zeker dat het helemaal goed gaat komen!

31 oktober was het Halloween! Een groot feest dat hier uitgebreid wordt gevierd. Overal zie je pompoenen, van klein naar groot. Eli genoot hier enorm van en ik nam hem dan ook een aantal keer mee naar een plaats waar allemaal pompoenen waren. Addie had ik een andere dag meegenomen zodat zij er een mocht uitkiezen. Het was een mooie grote pompoen en in de avond hebben samen met Stewart de pompoen in een Minion veranderd! Bij mijn familie hadden we niet heel veel decoratie in huis voor Halloween, dit was ook, omdat het huis nog steeds te koop staat en het er dan netjes uit moet zien als er kijkers komen. Ik had een aantal knutselwerkjes met de kids gemaakt die in de woonkamer stonden. Op de dag zelf hebben we Trick or Treat gedaan, we liepen met andere kinderen en ouders door de buurt heen. Het was erg leuk om te zien hoeveel schik de kinderen hadden! Eli en Addie waren beide Minions en ik was een soort Dracula. In de avond ben ik nog naar ‘de straat’ geweest waar het allemaal te doen was, met 3 vriendinnen, maar wat viel dat tegen haha. Het was eigenlijk alleen maar een grote mensen massa, zonder muziek, barretjes of andere dingen wat je kon doen. Iedereen liep door elkaar heen en deed eigenlijk niks. Maar desondanks een leuke ervaring om mee te hebben gemaakt!



Ondertussen is mijn eerste cursus ook alweer bijna afgerond. Het was een cursus over de Engelse grammatica. Er zaten soms lastige dingen tussen, waarvan ik ook nog nooit had gehoord. Maar het heeft mij wel geholpen, vorige week moesten we een brief schrijven over iets dat jou gedachte heeft veranderd in de tijd dat je hier was. In 20 minuten had ik een mooi stuk geschreven en de grammatica zag er ook netjes uit! 4 maanden terug had ik dit niet zo snel voor elkaar gekregen en ook nog is met de juiste regels van de grammatica!
10 December is alweer de laatste les, in deze les hebben we een soort buffet. We zitten met allemaal verschillende nationaliteiten in de klas (waaronder 4 au pairs). Iedereen maakt wat lekkers klaar, zodat we met z’n alle kunnen genieten van verschillende dingen. Omdat wij in Nederland niet echt een typisch dessert of lunch gerechten hebben. (maar erwtensoep, boerenkool, hutspot etc.) Heb ik gekozen om lekker soesjes te maken.
Na deze cursus ga ik nog een cursus volgen, maar ik ben er nog niet helemaal uit wat dit gaat worden.

De werkweken zien er eigenlijk nog steeds het zelfde uit. Het is wel wat hectischer dan normaal, want soms moeten we snel ergens naar toe, heb ik ineens de middag vrij of vragen ze of ik in het weekend een avondje wil werken. Maar dat is allemaal te snappen met de kleine die er bij is gekomen. De moeder van Peggy is een maand bij ons geweest, ze heeft ons super geholpen met van alles! Ze hielp met de kids, de was, avondeten, huis netjes houden.. eigenlijk alles! Ik kon het heel goed met haar vinden en hadden vaak leuke gesprekken!

En ook ik ben weer een jaartje ouder. 8 November was mijn 21e verjaardag, dit was op een zondag. We waren dit weekend in de bergen voor de bruiloft van Peggy haar jongere zus Alex. Peggy en ik reden samen met de drie kids naar de bergen, dit was een rit van 6 uurtjes. We hebben gelachen en schik gehad!
Ze trouwden op een super mooie locatie midden in de bergen! Het was een grote bruiloft. Addie was het bruidsmeisje met haar 2 nichtjes, ze zagen er super schattig uit en Eli was de ringdrager (uiteindelijk niet de ringen gebracht, maar mee gelopen met een van de oudere bruidsmeiden)
De dag voor de bruiloft, was een soort repetitie en daarna gingen we uiteten met de personen die ‘in de bruiloft’ waren. Alex was die dag nog niet in een jurk, maar alles werd besproken, wie wanneer moet lopen, waar diegene moet staan en wat er gezegd gaat worden. Zelf had ik dit nog nooit meegemaakt, wist ook niet dat dit gebeurde. Alle gasten van de bruiloft die van ver kwamen, zaten in het zelfde complex voor de overnachtingen. Wij hadden een aardig groot chalet met 4 slaapkamers, ruime open woonkamer en een open keuken er aan. Een van de huizen waar de vader van Alex verbleef, was mega.. maar dan ook mega groot, het zag er allemaal netjes uit en het was super geregeld!
Die dag waren we ook nog op pad geweest naar watervallen, we konden er onderdoor lopen. De kinderen genoten ook van al het water dat ze zagen en dat ze onder de waterval door konden lopen was toch wel bijzonder!



De bruiloft zelf was erg mooi, alles verliep goed en in de avond was er een groot feest. Ik had het erg naar mijn zin! Om 12 uur was dan ook mijn verjaardag! Om 19:00 uur U.S.A tijd (02:00 in NL) keek ik even op mijn telefoon en ik had toen al super leuke en lieve berichtjes! Wat was het fijn om te zien dat er zoveel mensen om 12 uur ‘s nachts aan mij dachten, ondanks dat ik zo ver weg ben! Ik had toen ook even snel een traantje (van vreugde) weggepinkt.. Ik heb daarna nog een top avond gehad, lekker gedanst, drankjes gedronken en veel gekletst met mensen. Toen we terug waren in het huis begon iedereen te zingen voor mij en kreeg ik cadeautjes! De nacht was kort voor mij, ik had nog tot ongeveer 1 uur met Mam geskyped en om 4 uur ging mijn wekker om de auto in te stappen en naar huis te rijden. Dit keer reed ik met Anderson en Molly terug (oudere zoon en dochter van Stewart). Anderson moest werken en Molly ging naar haar vriend toe, dus vanaf 12 uur was ik eigenlijk alleen. Ik moest tot 1 uur wachten omdat er mensen voor het huis kwamen. Wanneer dit is, moet iedereen uit het huis zijn voor een uur. Tijdens dit uur heb ik in een Coffeeshop gezeten met een warme kop thee en heb ik geskyped met Oma! J De tijd ging daardoor lekker vlug. In de middag heb ik gezellig geskyped met de meiden en daarna met Mam en Esther! En in de avond ben ik met 3 vrienden uit eten geweest om toch nog een beetje mijn verjaardag te vieren, volgens mij is dit mijn eerste jaar geweest dat ik geen taart heb gegeten op mijn verjaardag haha! Erg slecht! Ik had een stuk taart gekregen in het restaurant waar ik was uiteten, maar ik zat vol van het eten, dus geen taart meer gegeten. De volgende dag hebben we lekker kip op de grill gemaakt met gepofte aardappelen uit de oven en groentes, om mijn verjaardag als nog te vieren met het gezin, toen heb ik ook nog cadeautjes gekregen en Addie had samen met Peggy heerlijke cup cakes gemaakt!
Die vrijdag erop vierde ik mijn verjaardag in Top of The Hill voor vrienden, dit waren eigenlijk allemaal au pairs, sommige van mijn organisatie maar ook een hoop van andere organisaties. We hebben een super leuke avond gehad! Ik had als cadeautje ook een sjerp gekregen met daarop ‘Happy Birthday’ en dat was toch wel een erg leuk cadeautje, want daardoor heb ik bijna de hele avond gratis gedronken! Ideaal dacht ik zo!

Naast het werken en school doe ik veel leuke dingen met vriendinnen. We zijn nu met een groepje van 4 meiden, waarmee ik veel optrek. We proberen iedere week doordeweeks te gaan uiteten, om zo even een ‘break’ te hebben. In de sportzaal waar ik altijd heen ga komt vaak ook nog een ander meisje en zij heeft mij uitgenodigd om een keer een avondje te gaan stappen met haar vrienden, altijd leuk! Vandaag kwam er een meisje binnen, toen ik aan het sporten was en ik had haar al vaker gezien maar nooit echt mee gepraat omdat je bezig bent met je eigen ding. Maar nu begonnen we te kletsen en het blijkt dat zij ook een au pair is maar dan van een andere organisatie. Ze is hier ook nu 4 maanden, net zoals ik en woont in de zelfde buurt. (een buurt is hier wat groter dan een buurt in Nederland) Alleen ze gaat 18 december terug naar Mexico want ze heeft geen goede klik met haar host Parents.. dus dat is wel jammer! Omdat het Kickball seizoen nu stopt voor de winter ben ik opzoek gegaan naar iets anders en ik ga vanaf januari 10 weken zaalvoetballen! J Kijk er nu al naar uit! Daarna zal ik weer gaan kickballen in het zelfde team als dat ik was. Ze hebben hier 4 leagues van 10 weken per jaar; herfst, winter, lente en de zomer. De buitensporten hebben een stop in de winter, maar zoals zaalvoetbal, dit is alleen in de winter. Je betaalt dan ook per league en niet voor een half of een heel jaar.
Voor in maart heb ik al een ticket gekocht om naar de musical ‘The Lion King’ te gaan met 3 andere au pairs! Verder komt mijn vakantie met Mam ook al dichtbij en ga ik waarschijnlijk daarvoor nog een weekendje weg met een au pair! In het nieuwe jaar, na de koude winter zitten er nog heel wat ‘travel weekendjes’ aan te komen! Helemaal zin in! Oh en ik heb hier Sushi leren eten, in Nederland was ik er niet een hele grote fan van, waardoor ik het ook nooit echt heb geprobeerd, maar dat heb ik hier dus wel gedaan en het is super lekker!

Voor het eerst dat ik Thanksgiving heb gevierd! Iedereen was van te voren zo enthousiast en had het over de kalkoen en het vele lekkere eten wat er zal gaan komen! De avond voor Thankgiving begonnen Stewart en Peggy al met het voorbereiden van verschillende gerechten, ze maakten 6 verschillende Casseroles, erg lekker! Je kunt het vergelijken met verschillende hartigetaarten maar dan zonder de knapperige buitenkant van de bladerdeeg, want dat kennen ze hier niet… (of je betaald 6 dollar voor 4 plakjes) Ik had die avond de ham opgehaald en deed nog wat andere boodschappen. De dag erna kwam iedereen rond 2 uur en begonnen we met eten om kwart voor 3. Ik ben gewend dat we allemaal samen aan een tafel zitten en gezamenlijk starten met het eten. Maar iedereen schepte het eten op en ging ergens zitten. De kinderen zaten buiten op de veranda, een deel van de familie zat in de woonkamer aan de eettafel en een ander deel zat aan de eettafel in de eetkamer. Iedereen liep rond en ging soms ergens anders zitten om te kletsen met andere. Het was een super leuke ervaring en de Turkey was delicious! De dag erna was ‘black Friday’ dit betekend dat alle winkel mega kortingen hebben! Veel mensen gaan niet eens de deur uit omdat ze weten dat het een gekkenhuis is in alle winkels. Maar ik ben samen met Anna naar Raleigh geweest, naar een grote mall om daar is rond te kijken. Er waren veel mensen, maar het was niet ‘crazy’ zoals veel mensen ons vertelde. Beiden hadden we nieuwe laarzen gekocht en ik had nog een jas gekocht. Anna, Alina en de oude au pair van Alina haar gezin, zijn zaterdags naar de Jordan Lake geweest, waar we eerst heerlijk in de zon hebben gelegen op het zand en daarna een wandeling hebben gemaakt. Na Thanksgiving maakt iedereen zich gereed voor kerst! Op de weg zie je iedereen rijden met kerstbomen op de auto vastgebonden, erg leuk om te zien haha! Zondags ben ik met Anna naar Greensboro geweest, naast Raleigh een andere grote stad. Dit was een uurtje rijden, tijdens het rijden zagen we dan ook veel kerstbomen voorbij komen rijden! Toen we daar aankwamen waren we al bang dat er niet veel te doen zal zijn.. de steden vallen hier een beetje tegen, maar desondanks hebben we super veel schik gehad! Het is niet zoals Amsterdam, Rotterdam waar je een grote winkelstraat hebt met allerlei leuke winkels en restaurants. Hier heb je ‘Downtown van de stad, en daar heb je dan wat restaurants, maar dan houd het ook voorgezien. Het zijn hier meer allemaal plekken met een aantal winkels of een grote Mall. Het is een hele andere sfeer dan als je in een stad loopt zoals wij gewend zijn, of hier in een Mall loopt.

De tijd vliegt voorbij.. het is alweer 4 maanden geleden dat ik bezig was om mijn koffers in te pakken! Op dat moment had ik er super veel zin in en tot op de dag van vandaag heb ik het nog steeds erg naar mijn zin! Gelukkig is de Heimwee nog niet gekomen en ik denk ook niet dat die nog gaat komen! Natuurlijk mis ik familie, vrienden en de dingen die ik gewend ben om te doen in Nederland, maar het ziek zijn van het missen of avonden huilend kijken naar foto’s heb ik gelukkig niet. Ik geniet van elk moment en dat blijf ik doen!

Omdat ik waarschijnlijk geen blog post voor het nieuwe jaar, wil ik bij deze iedereen alvast hele fijne feestdagen wensen (een beetje vroeg) en een super gelukkig&gezond 2016!

Liefs Olyne!

Reacties

Reacties

Bea Hietbrink

Hoi Olyne ik vind het een heel gezellig verhaal. Je hebt het geweldig duidelijk verteld allemaal, het is net of ik er ook een beetje bij ben.Blijf genieten en we appen en skypen wel weer zo blijven we overal van op de hoogte. Dag lieve kleindochter van me tot horens, dikke knuffel oma doeii XXXX

Tonnie van Duijnhoven

Wat neb je een super tijd daar en wat een leuke mensen ontmoet je daar , wat maak je veel mee nieuwe ervaringen.
Toppertje ben je maar dat was je al heb je ook laten zien in jou stage periode bij mij.
Vertrouwen in je kunnen straal je uit en lees ik tussen de regels door. Fijn dat je moeder komt ja dat doen moeders gewoon wat zal ze trots op je zijn .
Ik wens je fijne feestdagen toe en geniet van je tijd daar nog een levenservaring die weinig mensen hebben lieve groeten Tonnie

Yvonne de Burger

Hoi meis, wat een super leuk blog weer. Zo fijn om te horen dat je het zo leuk hebt. En ja het is vandaag nog vier weken en dan kan ik je weer zien en in mijn armen sluiten! Cant wait :) jouw en mijn verjaardag waren zoo anders als we dachten maar zo bijzonder. De film die je hebt gemaakt was geweldig en ja ik moest wel een traantje wegpinken. Samen een bijzondere leeftijd gehaald. Ik ben zo trots op je wat je daar allemaal doet. Ik hoor en zie aan je dat je zelfvertrouwen enorm is gegroeid. Nou toppertje tot heel gauw en blijf vooral genieten van alles. Dikke kuzzz hvj mam

Casi

Lieve Olyne, Heerlijk! zo'n lang verhaal. Naast je werk als au-pair is het echt volop genieten lees ik en hoe mooi is het om een andere cultuur te leren kennen. (nu een bruiloft en halloween). Hier op 'De Bonte Koe' hebben we de pompoenen gebruikt voor... je raad het al... soep! liters soep! ;0)
Namens iedereen vanuit 'De Bonte Koe' nog dikke kussen en knuffels voor jouw verjaardag. We hadden graag een kroon voor jou gemaakt... :0( daarnaast wens ik je namens alle muisjes en molletjes groot en klein een heel mooi en liefdevol kerstfeest. Ook hier branden we een kaarsje voor jou!
Heel veel liefs, Casi

Guus Hermens

Hallo Olyne,
De beste wensen voor 2016, and a happy new year.
Maak er wat van daar over de grote plas. Veel plezier daar. Groeten, Guus Hermens

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active